Strona główna > Przetargi > Unieważnione > 2013 |
zamówienie na: |
„Świadczenie usług polegających na odbieraniu, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie Miasta i Gminy Chodecz, na których zamieszkują mieszkańcy” |
zamawiający: | Miasto i Gmina Chodecz |
tryb zamówienia: | przetarg nieograniczony |
nr sprawy: | 272.16.2013 |
wartość: | powyżej 14000e |
termin składania ofert: | 14 października 2013 10:00 |
przyczyna unieważnienia: | brak ofert |
Odpowiedź na zapytania w związku z prowadzonym przetargiem na „Świadczenie usług polegających na odbieraniu, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie Miasta i Gminy Chodecz, na których zamieszkuj ą mieszkańcy"
1) Czy zapisy pkt7 Uchwały Nr XXIX/158/13 Rady Miejskiej w Chodczu z dnia 23 kwietnia 2013 r. należy rozumieć tak, iż w okresie 01.05-30.09 na terenie gminy, w uzgodnieniu z Zamawiającym, zostanie 1 raz zorganizowana zbiórka popiołu z nieruchomości na terenie gminy.
Informujemy, że pkt7c Uchwały Nr XXIX/158/13 Rady Miejskiej w Chodczu z dnia 23 kwietnia 2013 r. brzmi: „w pozostałym okresie popiół będzie odebrany jeden raz lub można go dostarczać do punktu selektywnej zbiórki odpadów” a więc zbiórka musi być przeprowadzona 1 raz oraz winien być odebrany popiół dostarczony do PSZOK
2) Zgodnie z par. 1 ust. 2 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i gminy Chodecz odpady papieru, tektury, metali, tworzyw sztucznych, opakowania wielomateriałowe oraz szkło mogą być zbierane i odbierane łącznie (tzw. selekcja sucha), jak zapis ten ma się do zawartego w pkt. 20.4 zakazu mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych.
Zakaz dotyczy łączenia frakcji „tzw. suchej” z frakcją „tzw. mokrą” oraz popiołem
3) Prosimy o podanie ilości posesji, z których zgodnie z deklaracją odbierane są odpady segregowane.
Selektywną zbiórkę odpadów komunalnych na dzień 07.10.2013 zadeklarowało 1330 indywidualnych właścicieli nieruchomości .
4) Czy zapisy pkt. 5 SIWZ należy rozumieć w ten sposób, iż przystępując do realizacji zadania Wykonawca musi dysponować ilością kontenerów wystarczającą do zaopatrzenia wszystkich mieszkańców, którzy taką potrzebę zgłoszą, czy też po przystąpieniu do realizacji zadania i zebraniu informacji o zapotrzebowaniu na kontenery może zapewnić ich dostarczenie.
Tak, dopuszcza się dostarczenie pojemników po przystąpieniu do realizacji zadania, i zebraniu informacji o zapotrzebowaniu.
5) Jak należy rozumieć zapisy pkt. 19 SIWZ oraz w czyjej gestii jest zaopatrzenie mieszkańców w worki.
Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki należy do zadań właściciela nieruchomości. Zgodnie z pkt. 5 wykonawca ma umożliwić odpłatne wyposażenie nieruchomości w odpowiednie pojemniki. W przypadku gdy wyposażenie nieruchomości w pojemnik byłoby utrudnione np. ze względu na utrudniony dojazd do posesji, dopuszcza się korzystanie z worków, sytuacja dotyczy szczególnie odpadów biodegradowalnych. Wykonawca aby zapewnić sprawny odbiór winien dostarczyć na własny koszt odpowiednie worki do selektywnej zbiórki odpadów biodegradowalnych. Zapis w pkt. 19 dotyczy takiej właśnie sytuacji. Worki muszą być dostarczone do Zamawiającego aby ułatwić ich odbiór przez mieszkańców na wypadek zwiększonego zapotrzebowania na worki.
6) Popiół stanowi frakcję zbieraną w sposób selektywny czy dopuszczają Państwo w toku postępowania zmianę klasyfikacji odpadu z 20 03 99 na 20 01 99 lub 10 01 01.
Informujemy, że odpady o kodzie 10 01 01 zaliczane są do grupy: 10 01 Odpady z elektrowni i innych zakładów energetycznego spalania a tym samym nie możemy się zgodzić na taką zmianę klasyfikacji.
7) Czy w przypadku gdy liczba gospodarstw domowych ulegnie znaczącemu podwyższeniu np. powyżej 10% proporcjonalnemu zwiększeniu ulegnie wysokość zapłaty ryczałtowej.
W przypadku zmiany liczby gospodarstw domowych ponad zwiększeniu lub zmniejszeniu powyżej 10% zakładamy negocjacje zapłaty ryczałtowej
8) Wnosimy o wykreślenie z par. 7 pkt 9 oraz 10 „Projektu umowy".
Informujemy, iż brak jest podstaw do wykreślenia przedmiotowych punktów z projektu umowy.
9) Proszę o podanie jaka ilość odpadów typu: sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, styropianu budowlanego i opakowaniowego oraz innych odpadów komunalnych nie odbieranych w pojemnikach, była odbierana w latach 2012 i 2011 na terenie Miasta i Gminy Chodecz. Przedmiotowe wartości są niezbędne do oszacowania przedmiotu zamówienia.
Nie prowadzono rejestru takich odpadów.
10) Proszę o załączenie sprawozdań rocznych za lata 2011 i 2012 potwierdzających ilość zebranych odpadów komunalnych na terenie Miasta i Gminy Chodecz.
Dane niezbędne do oszacowania ilości odpadów komunalnych tj, liczba mieszkańców zostały opublikowane w SIWZ. Sprawozdanie są możliwe do wglądu w siedzibie zamawiającego.
11) Zamawiający w § 1.1. Uchwały nr XXIX/155/13 Rady Miejskiej z dnia 23 kwietnia 2013 w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Chodecz zezwala na łączne zbieranie odpadów tj. papier, tektura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe i szkło co przez Regionalny Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych w Machnaczu traktowane jest jako suche zmieszane odpady komunalne o kodzie 20 03 01, jak zatem przy takiej segregacji odpadów Wykonawca ma zapewnić osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu.
System przyjęty w SIWZ wynika z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Chodecz. Zmiana systemu zbiórki wymagałaby zmiany regulaminu.
12) Proszę o odpowiedź na pytanie jaki sposób odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych Zamawiający przewiduje dla odpadów wytworzonych przez mieszkańców podczas masowych imprez tj. festyny, dożynki, turnieje, konkursy. Sprzątanie świata.
Przedmiotowe imprezy masowe są uregulowane w Ustawie o bezpieczeństwie imprez masowych
13) Proszę o wyjaśnienie, czy zgodnie z poniższym zapisem przedstawionym w pkt. 2 opisu przedmiotu zamówienia w brzmieniu: Przedmiot zamówienia obejmuje nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, jak zatem będzie wyglądało zbieranie i zagospodarowanie odpadów Proszę o odpowiedź na pytanie w jaki sposób będzie rozwiązana kwestia odbioru odpadów komunalnych od właścicieli posiadających nieruchomości na terenach letniskowych i rekreacyjnych Miasta i Gminy Chodecz?
Zamówienie dotyczy tylko nieruchomości zamieszkałych.
14) Proszę o wyjaśnienie jak należy rozumieć poniższy zapis przedstawiony w pkt. 21 opisu przedmiotu zamówienia: Wykonawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji rodzajowej i ilościowej przyjmowanych odpadów przez zważenie na legalizowanej wadze lub określenie w inny sposób ilości przyjętych odpadów a następnie odnotowanie jej w ewidencji oraz o odpowiedzi na poniższe pytania:
a) czy to Zamawiający wskaże legalizowaną wagę, na której ważone będą odebrane z terenu Miasta i gminy Chodecz?
tak
b) czy przedmiotowa waga będzie własnością Wykonawcy?,
nie
c) czy waga ma się znajdować na terenie Miasta i Gminy Chodecz?
tak znajduje się
d) w jaki inny sposób można rzetelnie określić ilość przyjętych odpadów?
Dokumentowanie ilości przyjętych odpadów zostało określone w SIWZ.
metryczka
Opublikował: Piotr Lepka (30 września 2013, 14:24:16)
Ostatnia zmiana: Piotr Lepka (16 października 2013, 14:36:26)
Zmieniono: brak ofert
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1571